Winkelwagen Winkelwagen 0 items

100% van onze klanten beveelt ons aan

Hulp bij bestellen?

Bel 0599 312 142

Zoek op voertuig

Hyundai bandenspanning

HYUNDAI

Voor/Achter

Accent
2006-2009
1.4i175/70 R14 T2,32,3
1.6i185/65 R14 T2,42,4
Atos
1998-2008
1.0i / 1.1i155/70 R13 T2,22,2
 165/65 R13 T2,22,2
Coupe
2001-2009
2.0i195/65 R15 V2,42,3
2.7i V6215/45 ZR 17 V XL2,82,7
Elantra
2000-2006
1.6i185/65 R15 H2,32,2
2.0i195/60 R15 H2,42,3
Getz
2002-2008 
1.1i165/65 R14 T2,32,3
1.4i / 1.6i175/65 R14 T2,42,4
1.5 CRDi185/55 R15 H2,42,4
i10
2008-2014
1.0155/70 R13 T2,72,9
1.1i / 1.2i165/60 R14 T2,72,9
i10 2013 >1.0 / 1.25175/65 R14 T2,52,5
i20
2009 >
1.2i / 1.4i175/70 R14 T2,52,5
1.1 CRDi185/60 R15 H2,52,5
i30
2007-2012 
1.4i185/65 R15 H2,42,6
1.6i205/55 R16 H2,42,6
1.6 CRDi205/55 R16 V2,32,3
i30
2012 >
1.6 GDI195/65 R15 H2,52,5
1.6 CRDi205/55 R16 H2,52,5
i40
2011 >
 
1.6 GDI205/60 R16 V2,32,3
2.0 GDI215/50 R17 V XL2,42,4
1.7 CRDi225/45 R18 V XL2,42,4
iX20
2010 >
1.4i / 1.6i195/65 R152,52,5
1.4 CRDi205/55 R16 2,52,5
iX35
2010 >
1.6 GDI215/70 R16 H2,62,7
2.0i225/60 R17 H2,62,7
1.7 CRDi215/70 R16 H2,62,7
2.0 CRDi225/55 ZR 18 H2,82,9
Matrix
2001-2008
1.6i185/65 R14 T2,22,1
1.5 CRDi195/55 R15 H2,32,2
Santa Fe
2006-2012
2.4i / 2.2 CRDi225/70 R16 H2,22,2
Santa
2012 >
2.4 GDI235/65 R17 H2,62,9
2.2 CRDi235/60 R18 H2,62,9
Trajet
2000-2008
2.0i205/65 R15 H2,42,3
2.0 CRDi215/65 R15 H2,32,3
Tucson
2004-2010
2.0i215/65 R16 H2,22,2
2.0 CRDI235/60 R16 H2,22,2
Veloster
2011-2014
1.6 GDI215/40 R18 V XL2,22,2


Wilt u ook nieuwe Hyundai banden kopen? Klik op de link om direct het actuele aanbod in deze maat te bekijken!

Voorbeeld met uitleg bandenspanning sticker

Hyundai Bandenspanning en TPMS

Sinds 1 november 2014 moet iedere nieuwe Hyundai wagen beschikken over een Tyre Pressure Monitoring System. Dit systeem houdt de bandenspanning in de gaten. Welk systeem uw Hyundai heeft kunt u vinden in de gebruikershandleiding of vragen bij uw garage of bandenspecialist. In het algemeen zijn er twee soorten TPMS-systemen: directe en indirecte.

  • Een direct TPMS werkt op basis van sensoren die de bandenspanning meten. De gemeten spanning geven ze vervolgens door aan de elektronica van de wagen. Iedere band heeft een eigen sensor, die van buitenaf niet zichtbaar is. De meeste sensoren zitten direct achter het ventiel.
  • Een indirect TPMS werkt zonder een sensor, op basis van de software van de wagen. Zo’n systeem maakt in grote lijnen gebruik van het feit dat een band met een te lage spanning een kleinere omtrek heeft dan een band met een hogere spanning. De band met een kleinere omtrek draait sneller rond. De elektronica van de auto meet dat verschil.

Een Hyundai met een directe of indirecte TPMS heeft een controlelampje op het dashboard, dat waarschuwt als de spanning in één of meer banden 20% te laag is of als de bandenspanning de ondergrens van 1,5 bar heeft bereikt. Het is een alarmlichtje dat een signaal geeft dat er iets mis is bijvoorbeeld een serieuze onderspanning, mogelijk een lekke band. Als dit lampje brandt is actie vereist!

Alleen een alarmmelding van de TPMS is onvoldoende om erop te kunnen vertrouwen dat er met de juiste bandenspanning wordt gereden. Steeds meer auto’s beschikken over directe systemen die op het dashboard de spanning per band weergeven. Hiermee wordt de actuele spanning per band getoond. Als de spanning bij ‘koude’ banden (als er nog niet mee gereden is) lager is dan de adviesspanning dan is het verstandig ze op te pompen.

Hulp nodig? +-

Heeft u moeite met het vinden van de juiste band? En wilt u wat extra hulp?

Ja graag Nee bedankt