Winkelwagen Winkelwagen 0 items

100% van onze klanten beveelt ons aan

Hulp bij bestellen?

Bel 0599 312 142

Mini bandenspanning

MINI

Voor/Achter

Classic
1959-2000
1000145 SR 102,01,7
1300165/60 R12 S 2,01,7
Cooper S175/50 R13 S2,01,7
One/Cooper
2001-2013
One175/65 R15 H2,52,2
Cooper195/55 R16 V2,62,6
One D / Cooper D175/65 R15 H2,62,6
Cooper S205/45 R17 V2,83,0
One/Cooper
2014 >
One (D) / Cooper (D)175/65 R15 T2,82,6
Clubman
2007 >
One / Cooper175/65 R15 H2,62,5
One D / Cooper D195/55 R16 H2,62,4
Countryman
2010 >
One / One D205/60 R16 H2,42,4
Cooper / Cooper SD205/55 R17 V2,42,4
Paceman
2013 >
Cooper (S / D / SD)195/55 R16 V2,62,3
 225/40 ZR 19 V XL2,92,7


Wilt u ook nieuwe Mini banden kopen? Klik op de link om direct het actuele aanbod in deze maat te bekijken!

Voorbeeld met uitleg bandenspanning sticker

 

Mini Bandenspanning en TPMS

Sinds 1 november 2014 moet iedere nieuwe Mini wagen beschikken over een Tyre Pressure Monitoring System. Dit systeem houdt de bandenspanning in de gaten. Welk systeem uw Mini heeft kunt u vinden in de gebruikershandleiding of vragen bij uw garage of bandenspecialist. In het algemeen zijn er twee soorten TPMS-systemen: directe en indirecte.

  • Een direct TPMS werkt op basis van sensoren die de bandenspanning meten. De gemeten spanning geven ze vervolgens door aan de elektronica van de wagen. Iedere band heeft een eigen sensor, die van buitenaf niet zichtbaar is. De meeste sensoren zitten direct achter het ventiel.
  • Een indirect TPMS werkt zonder een sensor, op basis van de software van de wagen. Zo’n systeem maakt in grote lijnen gebruik van het feit dat een band met een te lage spanning een kleinere omtrek heeft dan een band met een hogere spanning. De band met een kleinere omtrek draait sneller rond. De elektronica van de auto meet dat verschil.

Een Mini met een directe of indirecte TPMS heeft een controlelampje op het dashboard, dat waarschuwt als de spanning in één of meer banden 20% te laag is of als de bandenspanning de ondergrens van 1,5 bar heeft bereikt. Het is een alarmlichtje dat een signaal geeft dat er iets mis is bijvoorbeeld een serieuze onderspanning, mogelijk een lekke band. Als dit lampje brandt is actie vereist!

Alleen een alarmmelding van de TPMS is onvoldoende om erop te kunnen vertrouwen dat er met de juiste bandenspanning wordt gereden. Steeds meer auto’s beschikken over directe systemen die op het dashboard de spanning per band weergeven. Hiermee wordt de actuele spanning per band getoond. Als de spanning bij ‘koude’ banden (als er nog niet mee gereden is) lager is dan de adviesspanning dan is het verstandig ze op te pompen.

Hulp nodig? +-

Heeft u moeite met het vinden van de juiste band? En wilt u wat extra hulp?

Ja graag Nee bedankt