Dunlop_SP_Winter_Sport 3D
Wintersport 3D
Indrukwekkende rijeigenschappen onder alle weersomstandigheden.
Uitmuntende grip onder natte en droge omstandigheden.
Uitmuntende en stevige grip bij alle weersomstandigheden en snelheden.
Kenmerken
RunOnFlat (ROF) Dunlop Self Supporting Technology (DSST)
In een aantal maten verkrijgbaar als RunOnFlat (ROF). De gepatenteerde wang-constructie draagt het gewicht van de auto zelfs
als de band helemaal geen spanning heeft. De speciale constructie van de band met nieuwe compounds voorkomt vernietiging van de band door overmatige doorbuiging. Dunlop RunOnFlat banden kunnen worden gemonteerd op elk type standaard wiel (staal/lichtmetaal) zonder speciale gereedschappen.
Veiligheidsinformatie
Dunlop RunOnFlat banden mogen alleen worden gemonteerd op auto's
die zijn ontworpen voor run flat banden en voorzien van een volledig functionerend bandenspanningscontrole systeem , zoals bijvoorbeeld Dunlop WARNAIR. Een maximale afstand van 80 km en de maximale snelheid van 80 km/u mag niet worden overschreden. Raadpleeg de handleiding van uw auto, want het advies van de autofabrikant voor een bepaald voertuig kan afwijken van de Dunlop veiligheidsinformatie.
Multi Radius Tread (MRT).
Een specifiek velgzitting systeem dat zorgt voor een vastere verbinding tussen band en velg verbetert de beheersbaarheid en zorgt voor een meer precieze rijervaring. Zoals het contact tussen je hand en het stuurwiel, zorgt het voor betere beheersbaarheid en een uitmuntende stuurcontrole. Voordelen: verbeterde stuurcontrole, meer stabiliteit en precisie.
Maximum Flange Shield (MFS) velgbeschermingsrand. Het Dunlop MFS (maximum flange shield) systeem is een soort velgrandbescherming. Een rubber profiel dat rond de hele omtrek loopt is laag op de wang net boven de velgrand aangebracht om bescherming te bieden. Voordelen: Velgbescherming die dure lichtmetalen wielen beschermt bij het rijden tegen stoepranden
Jointless Belt (JLB); eindloze nylon 0° afdeklaag. Dit is een Hybride Afdekkings Technologie die borg staat voor een zeer geringe vervorming van de afrolomtrek bij zeer hoge snelheden. Voordelen: superieure stabiliteit op hoge snelheid, regelmatige slijtage, uitstekende bochtstabiliteit en zeer goede weerstand tegen slijtage.
Silica-Plus Compound
Multi lamelsysteem
Testresultaten
Bron* www.dunlop.eu